Flix przedstawia nową strategię Employer Brandingową, opartą na manifeście "We Move Limits"
Warszawa, 6 września 2022 r. – Flix, spółka matka FlixBusa i FlixTrain, wprowadza nowy, odświeżony wizerunek marki i pracodawcy, który odzwierciedla dynamiczny i globalny charakter firmy. Nowe EVP (Employee Value Proposition) ma na celu przyciągnięcie utalentowanych pracowników, zainteresowanych rozwojem w innowacyjnym, międzynarodowym środowisku. Nowy wizerunek marki Flix jako pracodawcy został stworzony w efekcie ścisłej, kilkumiesięcznej współpracy z niemiecką agencją kreatywną, w oparciu o przeprowadzone badania ankietowe oraz wywiady fokusowe w grupach.
– Jako Flix oferujemy możliwość pracy w międzynarodowym zespole, jednocześnie dążąc razem do wspólnego celu: stale rewolucjonizować mobilność i przesuwać granice tego, co dotychczas możliwe. W naszym nowym manifeście „We move limits” zawarte jest wszystko, czym jest dla nas Flix: od silnej kultury zespołu i zróżnicowanego środowiska pracy, po nasze skupienie na innowacji i zrównoważonym rozwoju. - mówi Michał Leman, dyrektor firmy na rynku w Polsce, Ukrainie i krajach Bałtyckich. – Praca we Flixie to postawa, która pozwala nam traktować błędy jako lekcje na drodze do sukcesu. Za pomocą naszego nowego wizerunku chcemy pokazać światu nasz sposób myślenia i to, że nasze wyzwania stale nas napędzają. Poprzez wdrożenie strategii chcemy też przyciągnąć nowe talenty, niezależnie od miejsca zamieszkania. Poza biurami w 20 krajach na świecie oferujemy również możliwość pracy całkowicie zdalnej, a nasi pracownicy już od kilku miesięcy korzystają z programu Work From (m)Anywhere, dzięki któremu poza standardowym home office mogą pracować przez 60 dni w roku z dowolnego miejsca na świecie.
Flix powstał jako technologiczny start-up, założony w 2013 roku w Monachium, a następnie szybko rozwinął się do poziomu globalnego lidera w dziedzinie travel-tech. Przez te lata firma nie tylko urosła w liczbach, lecz również dojrzała jako marka, co znajduje swoje odzwierciedlenie w nowo opracowanym pozycjonowaniu, manifeście marki oraz jej odświeżonym wyglądzie. Zmiany te można obserwować już od dzisiaj na całkiem przebudowanej stronie karier Flixa (https://flix.careers) oraz w innych kanałach rekrutacyjnych firmy, takich jak LinkedIn, które charakteryzują się nowym wyglądem i sposobem działania, zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i wizualnym.
W procesie tworzenia nowego wizerunku firmy jako pracodawcy, przeprowadzono łącznie ponad 3000 ankiet wewnętrznych i zewnętrznych oraz przeanalizowano wyniki z ponad dziesięciu grup fokusowych. Wdrożenie i opracowanie projektu nowego wizerunku marki powstało we współpracy z agencją kreatywną z Monachium.
Flix – globalna firma technologiczna
Od 2013 roku Flix kształtuje i rewolucjonizuje globalny rynek travel-tech za pośrednictwem usług FlixBus i FlixTrain. W samej Polsce FlixBus funkcjonuje od 2017 roku, zapewniając wygodne i przystępne cenowo podróżowanie dostępne dla każdego. Flix jest aktualnie obecny w ponad 40 krajach, a swoje biura ma w ponad 20 z nich, w tym w 15 krajach Europy, USA i Ameryce Południowej. Flix zatrudnia obecnie ponad 3000 osób o ponad 90 różnych narodowościach na całym świecie, z czego ponad połowa to pracownicy IT. Firma poszukuje obecnie ponad 200 nowych pracowników, którzy chcą dołączyć do kształtowania jej dalszego wzrostu.
W Polsce firma poszukuje obecnie nowych pracowników m.in. na takie stanowiska jak Senior Software Engineer, Senior Data Engineer czy Traffic Control Intern. Warszawska siedziba Flix oferuje nowoczesne, zielone biuro, wyposażone w wiele udogodnień, w tym biurka ze stacjonarnymi rowerami, przestrzeń do relaksu, czy przestrzenie do aktywnego spędzania czasu, m.in. do gry w rzutki, piłkarzyki czy koszykówkę. Oprócz tego, Flix zapewnia swoim pracownikom darmowe wsparcie psychologiczne we współpracy z Centrum Terapii Dialog w formie stacjonarnej oraz online. Poza możliwością pracy z biura w Warszawie, Flix oferuje również możliwość pracy całkowicie zdalnej, a także program „Work from (m)anywhere”, dzięki któremu pracownicy mogą pracować z dowolnego miejsca na świecie nawet do 60 dni w roku.
Flix udowadnia, że dzięki duchowi przedsiębiorczości i odpowiednio zmotywowanemu zespołowi, jest w stanie całkowicie zrewolucjonizować całą branżę travel-tech. Robi to między innymi poprzez innowacyjne projekty pilotażowe, takie jak wprowadzenie autobusów elektrycznych oraz autobusów napędzanych energią słoneczną, za pomocą paneli umieszczonych na dachu pojazdów.
O Flix
Flix to globalny lider traveltech oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży poprzez usługi FlixBus i FlixTrain. Od 2013 Flix zmieniło sposób podróżowania milionów pasażerów, a obecnie spółka oferuje swoje usługi w 37 krajach, docierając do ponad 2500 destynacji. FlixBus, jako pierwsza marka na polskim rynku autobusowym, zaoferował pasażerom możliwość rekompensaty śladu węglowego wytworzonego podczas przejazdu. Spółka regularnie testuje innowacyjne rozwiązania technologiczne, które napędzają zrównoważony rozwój – po wprowadzeniu do floty autobusów elektrycznych, w 2021 roku na drogach pojawiły się pierwsze autobusy zasilane biogazem. Celem Flix jest dążenie do osiągnięcia 100% neutralności emisyjnej.