5 lat FlixBusa w Polsce: 360 miast w siatce i 184 miliony zrealizowanych kilometrów
Warszawa, 24 listopada 2022 – FlixBus, globalny lider rynku traveltech, podsumował dotychczasowe osiągnięcia przy okazji świętowania 5-lecia istnienia firmy na polskim rynku. Gościem specjalnym urodzinowej gali FlixBusa był André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny spółki Flix SE, który przedstawił globalne wyniki firmy. Flix podał również rekordowo wysokie wyniki sezonu wiosenno-letniego 2022.
FlixBus to firma technologiczna, która powstała w 2013 roku w Niemczech. Na polskim rynku obecna jest od 5 lat, a swoją działalność rozpoczęła od nawiązania strategicznej współpracy z PolskimBusem, pod koniec 2017 roku. Polski oddział FlixBusa stanął wówczas przed wyzwaniem przeprowadzenia rebrandingu ponad 100 pojazdów, co udało się zrealizować w ciągu niespełna trzech miesięcy.
– Od samego początku działalności w Polsce napotykaliśmy na wiele wyzwań, począwszy od oporu napotkanego podczas wejścia na rynek i trudów w uzyskiwaniu zezwoleń na połączenia, poprzez pandemię, aż po ostatnie trudne wydarzenia związane z wojną w Ukrainie. – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich. – Jednak mając tak silny zespół jak nasz, każde z nich udało nam się pokonywać z sukcesem i dziś możemy powiedzieć, że mamy stabilną pozycję na rynku i planujemy dalszy rozwój.
Rekordowy wynik firmy w sezonie wiosenno-letnim 2022
W szczytowym sezonie letnim w 2018 roku, FlixBus operował na 54 dostępnych liniach, co pozwalało na dotarcie do 120 miast w 6 krajach. Obecnie zielonymi autobusami można podróżować z Polski aż do 360 miast w kraju i za granicą, co oznacza trzykrotny wzrost oferty. Łącznie w ofercie FlixBusa w Polsce znajduje się 130 krajowych i zagranicznych połączeń, obsługiwanych przez 27 lokalnych partnerów autobusowych.
– Pomimo tego, że rok 2022 nie zaczął się dla nas łatwo, zrealizowaliśmy swoje założenia z początku roku i mamy za sobą wyjątkowo udany sezon letni. Naszymi liniami podróżowało łącznie ponad 2,7 mln pasażerów. – podsumowuje Michał Leman. – Choć w 2017 roku wiele osób obawiało się naszego wejścia, nasz model biznesowy przynosi wymierne korzyści nie tylko dla pasażerów, ale też lokalnych przewoźników i budżetu państwa. Nasi partnerzy rozbudowali z nami floty do poziomu ponad 220 pojazdów, zatrudniając obecnie blisko 950 kierowców, a w ciągu 5. lat zielone autobusy przejechały łącznie 184 miliony kilometrów, co przełożyło się na 230 milionów zł wpływów do budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego.
Tegoroczny sezon wiosenno-letni to także rekordowe wyniki dla całej grupy Flix SE. Od kwietnia do końca września z usług FlixBusa skorzystało 34 mln pasażerów na całym świecie, co oznacza 130% wzrostu w porównaniu do tego samego okresu w 2021. Jak przyznał obecny na wydarzeniu André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny spółki Flix SE, Polska jest obecnie jednym z pięciu najważniejszych rynków FlixBusa na świecie, obok Niemiec, Włoch, Francji i USA.
Future of Mobility, czyli przyszłość transportu
Podczas wydarzenia odbyła się również debata „Future of Mobility”. W rozmowie wzięli udział eksperci: dr Katarzyna Barańska, Szefowa Zespołu Dekarbonizacji w firmie Osborne Clarke Polska, oraz Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, którzy wspólnie z przedstawicielami FlixBusa rozmawiali o inicjatywach branży transportowej w kierunku osiągnięcia neutralności klimatycznej. W trakcie debaty ogłoszono również nawiązanie współpracy pomiędzy FlixBusem i PSPA, której celem jest uruchomienie w Polsce pierwszej dalekobieżnej, regularnej linii autobusowej w 100% zasilanej energią elektryczną.
O Flix
Flix to globalny lider traveltech oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży poprzez usługi FlixBus i FlixTrain. Od 2013 Flix zmienia sposób podróżowania milionów pasażerów, a obecnie spółka oferuje swoje usługi w 40 krajach, docierając do ponad 3000 destynacji. FlixBus, jako pierwsza marka na polskim rynku autobusowym, zaoferował pasażerom możliwość rekompensaty śladu węglowego wytworzonego podczas przejazdu. Spółka regularnie testuje innowacyjne rozwiązania technologiczne, które napędzają zrównoważony rozwój – po wprowadzeniu do floty autobusów elektrycznych, w 2021 roku na drogach pojawiły się pierwsze autobusy zasilane biogazem. Celem Flix jest dążenie do osiągnięcia 100% neutralności emisyjnej.